DRİFT'İN BULUŞU VE YAPILIŞI
İlk
olarak 90’lı yılların başında Japonya ’nın dağlık ve
virajlı yollarından hızla inmeye çalışan insanların tarafından bulunmuştur..
Drift
temelde aracın virajı dönme esnasında oluşan merkezkaç kuvvetine direnemeyip
arka kısmının kopması prensibine dayalı bir görüşüdür ve buna verilen isime
denir.
Türkçeye “yanlama” olarak geçmiş fakat birçok
kelimede olduğu gibi yabancı şekli daha çok kullanılmaktadır. Drift genel
olarak gösteri amaçlı bir harekettir ve motorsporları açısından istenmeyen bir
durumdur.
Çünkü drift
aracın aktarma iç mekanizmasına zarar vermekte ve lastiğin hırpalanmasına ön
gösterir yol tutuşunu büyük ölçüde azaltmaktadır.
Buna bağlı olarak da tur
sürelerini düşürmektedir.
Bir otomobilin drift yapabilecek nitelik taşıması
için öncelikle jantların minimum 17″ ebatında olması ve ince yanak lastikler
kullanılması gerekmektedir.
. Aksi
taktirde lastiğin janttan çıkabilmesi olasıdır. Bunun haricinde arkadan itişli
bir araç olması ve güçlü bir motora sahip olması gerçek manada driftin olmazsa
olmazlarındandır.
Bunlara ilave olarak gerçek bir drift aracında kitli
diferansiyel bulunur, bu sayede arka taraf koptuğunda tekerlek hızı
dengelenerek aracın rahat kontrol edilebilmesi sağlanır.
Eksi
kamber ayarı ile tekerlekleri hafif içeriye baktırıp, viraj çıkışlarında
yeterli gücü hissedebilmek için motorda tork artırıcı düzenlemeleri yapmak
önemlidir.
Drift Denemelerinde amaç en hızlı tur süresini elde etmek değil, etkili drift yaparak en çok puanı kazanmaktır. Bu sebeple nasıl başarılı drift yapılacağını öğrenmek önem arz eder.
Öncelikle, drifti iki ayrı şekilde ele alalım. İlki, arka tekerlerinizi pist boyunca kaydırmak; ikincisi ise driftinizin devamlılığını sağlamak.
Bir drifte başlamanın en kolay yolu, bir köşeye hızlı şekilde girerek aniden frene basmak ve aynı anda el frenini çekmektir. Araç en başta dönecektir ama tek yapmanız gereken köşeye girerken ihtiyaç duyduğunuz hızı kestirmek ve kaymaya başlayan arka tekerlerin kontrolünü sağlamaktır.
DRİFT DENEMLERİNDE ,DRİFTLER ŞU KRİTERLER GÖRE ÖDÜLLENDİRİLİR.
1.Drift Açısı
2.Yarış Çizgisine Olan Uzaklık
3.hız
4. süre
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder