31 Ekim 2014 Cuma

arabada nasıl drift yaplırı? drift nedir

DRİFT'İN BULUŞU VE YAPILIŞI 

 İlk olarak 90’lı yılların başında Japonya ’nın dağlık ve virajlı yollarından hızla inmeye çalışan insanların  tarafından bulunmuştur..
Drift temelde aracın virajı dönme esnasında oluşan merkezkaç kuvvetine direnemeyip arka kısmının kopması prensibine dayalı bir görüşüdür ve buna verilen isime denir.


 Türkçeye “yanlama” olarak geçmiş fakat birçok kelimede olduğu gibi yabancı şekli daha çok kullanılmaktadır. Drift genel olarak gösteri amaçlı bir harekettir ve motorsporları açısından istenmeyen bir durumdur.

Çünkü drift aracın aktarma iç mekanizmasına zarar vermekte ve lastiğin hırpalanmasına ön gösterir yol tutuşunu büyük ölçüde  azaltmaktadır.

Buna bağlı olarak da tur sürelerini düşürmektedir.

 Bir otomobilin drift yapabilecek nitelik taşıması için öncelikle jantların minimum 17″ ebatında olması ve ince yanak lastikler kullanılması gerekmektedir.

. Aksi taktirde lastiğin janttan çıkabilmesi olasıdır. Bunun haricinde arkadan itişli bir araç olması ve güçlü bir motora sahip olması gerçek manada driftin olmazsa olmazlarındandır.

 Bunlara ilave olarak gerçek bir drift aracında kitli diferansiyel bulunur, bu sayede arka taraf koptuğunda tekerlek hızı dengelenerek aracın rahat kontrol edilebilmesi sağlanır.
Eksi kamber ayarı ile tekerlekleri hafif içeriye baktırıp, viraj çıkışlarında yeterli gücü hissedebilmek için motorda tork artırıcı düzenlemeleri yapmak önemlidir.














Drift Denemelerinde amaç en hızlı tur süresini elde etmek değil, etkili drift yaparak en çok puanı kazanmaktır. Bu sebeple nasıl başarılı drift yapılacağını öğrenmek önem arz eder.
Öncelikle, drifti iki ayrı şekilde ele alalım. İlki, arka tekerlerinizi pist boyunca kaydırmak; ikincisi ise driftinizin devamlılığını sağlamak.
Bir drifte başlamanın en kolay yolu, bir köşeye hızlı şekilde girerek aniden frene basmak ve aynı anda el frenini çekmektir. Araç en başta dönecektir ama tek yapmanız gereken köşeye girerken ihtiyaç duyduğunuz hızı kestirmek ve kaymaya başlayan arka tekerlerin kontrolünü sağlamaktır.
DRİFT DENEMLERİNDE ,DRİFTLER ŞU KRİTERLER GÖRE ÖDÜLLENDİRİLİR.
1.Drift Açısı
2.Yarış Çizgisine Olan Uzaklık
3.hız
4. süre 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder