5 Şubat 2015 Perşembe

araba tutkunu

değerli müşterilerimiz ve okularlarımız ilk önce www.buypasa.com adlı sitemize hoşgeldiniz bu sitemizde sizlere sunucağımız ürün ve bilgiler hakkında sizlere daha yararlı ve hizmet sunmak istiyoruz.
www.buypasa.com sitemizde bilgiler; Yarış pilotu dediğinizde otomobil sporlarının herhangi bir dalıyla uğraşan insan akla gelir. Yani pistte yarışan sürücü de, rallide yarışan sürücü de yahut karting yapan sürücü de yarış pilotudur. Yarış pilotu olmak istiyorsanız, öncelikle hangi branşta yarışmak istediğinize karar vermelisiniz. Türkiye’de otomobil sporlarının şu branşlarında yarışlar düzenlenmektedir: Ralli, Pist, Off-Road, Tırmanma, Otokros, Karting ve Drag.
Gerekli donanımlara sahip bir araçtan sonra size de şart olan bazı donanımlar var. Özellikleri branşa göre değişen yarış tulumu, kask, eldiven gibi ekipmanlar mahalli yarışlar için kolay ve ucuz yoldan bulunabilir ama “Ulusal ralli yarışlarından birine gireceğim arkadaş!” diyorsanız sadece kıyafet için 5.000 TL’yi gözden çıkarmalısınız. 0 km kıyafetleriniz sizi 5 yıl boyunca yarıştıracaktır. Bkz. Homologasyon.
Araç tamamsa, işin kayıt-kürek kısmı kaldı. Sandığınız gibi, yarışmak için eğitim almış olmanıza gerek yok fakat bence kesinlikle eğitim almış olunmalı. Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu TOSFED’ten, yarışacağınız branşa uygun lisansları talep edersiniz. Onlar size hesaba yatırmanız gereken miktarı söyler ve bu kadar.
Son olarak, katılacağınız yarışın kaydını yaptırmalısınız. Kayıt ücetleri branşa göre değişmekle birlikte, genellikle 300-800 TL arasında oluyor. Kaydı da yaptıktan sonra kıyafetlerinizi giyip, “yarış pilotu” sıfatıyla siz de gazlayabilirsiniz. Umarım bu yazı, aklınızdaki sorulara cevap olmuştur. “Deli işi” olan bu spor da bilmeniz gerekenler bunlardır.
FORMULA 1 YARIŞI
Çağdaş F1 otomobilleri tek kişilik olup, sürücü yeri ile tekerlekleri açıktadır. Takımlar otomobilleri kendileri üretseler de, hemen hepsi büyük otomobil markalarının motorlarını, parçalarını kullanırlar. Formula 1' de kullanılan motorlar önceleri V tipi 3 litre, 10 silindirli ve dakikada 19.000 döngüde 900 beygir güç üretirlerken, 2006 yılı için yapılan kural değişiklikleri neticesinde artık V tipi 2,4 litre, 8 silindir ve dakikada 18.000 döngüyle 700 - 750 beygir güç üretmektedir.

 2008 sezonuna kadar her araba aynı motorla iki yarış bitirmek durumundaydı. Ancak yeni yapılan kural değişiklikleriyle birlikte her pilotun sezon boyunca toplamda 8 motor kullanma hakkı bulunmaktadır ve değişiklik zamanları pilotların stratejilerine bırakılmıştır. Hız (vites) kutusu 7 yarı otomatik hız konumundan oluşur. Sürücü bir hız konumundan ötekine direksiyondaki düğmelere basarak geçer. Eskiden arabalar daha zor kullanılırken şu anda az önce de söylediğimiz gibi düğmeye basılarak ve gaza basılarak gidiliyor . 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder