değerli
müşterilerimiz ve okularlarımız ilk önce www.buypasa.com adlı sitemize hoşgeldiniz bu
sitemizde sizlere sunucağımız ürün ve bilgiler hakkında sizlere daha yararlı ve
hizmet sunmak istiyoruz.
www.buypasa.com sitemizde bilgiler; Yarış pilotu dediğinizde otomobil sporlarının herhangi bir
dalıyla uğraşan insan akla gelir. Yani pistte yarışan sürücü de, rallide
yarışan sürücü de yahut karting yapan sürücü de yarış pilotudur. Yarış pilotu
olmak istiyorsanız, öncelikle hangi branşta yarışmak istediğinize karar
vermelisiniz. Türkiye’de otomobil sporlarının şu branşlarında yarışlar
düzenlenmektedir: Ralli, Pist, Off-Road, Tırmanma, Otokros, Karting ve Drag.
Gerekli
donanımlara sahip bir araçtan sonra size de şart olan bazı donanımlar var.
Özellikleri branşa göre değişen yarış tulumu, kask, eldiven gibi ekipmanlar
mahalli yarışlar için kolay ve ucuz yoldan bulunabilir ama “Ulusal ralli yarışlarından
birine gireceğim arkadaş!” diyorsanız sadece kıyafet için 5.000 TL’yi gözden
çıkarmalısınız. 0 km kıyafetleriniz sizi 5 yıl boyunca yarıştıracaktır. Bkz.
Homologasyon.
Araç
tamamsa, işin kayıt-kürek kısmı kaldı. Sandığınız gibi, yarışmak için eğitim
almış olmanıza gerek yok fakat bence kesinlikle eğitim almış olunmalı. Türkiye
Otomobil Sporları Federasyonu TOSFED’ten, yarışacağınız branşa uygun lisansları
talep edersiniz. Onlar size hesaba yatırmanız gereken miktarı söyler ve bu
kadar.
Son olarak,
katılacağınız yarışın kaydını yaptırmalısınız. Kayıt ücetleri branşa göre
değişmekle birlikte, genellikle 300-800 TL arasında oluyor. Kaydı da yaptıktan
sonra kıyafetlerinizi giyip, “yarış pilotu” sıfatıyla siz de gazlayabilirsiniz.
Umarım bu yazı, aklınızdaki sorulara cevap olmuştur. “Deli işi” olan bu spor da
bilmeniz gerekenler bunlardır.
FORMULA 1
YARIŞI
Çağdaş F1
otomobilleri tek kişilik olup, sürücü yeri ile tekerlekleri açıktadır. Takımlar
otomobilleri kendileri üretseler de, hemen hepsi büyük otomobil markalarının
motorlarını, parçalarını kullanırlar. Formula 1' de kullanılan motorlar
önceleri V tipi 3 litre, 10 silindirli ve dakikada 19.000 döngüde 900 beygir
güç üretirlerken, 2006 yılı için yapılan kural değişiklikleri neticesinde artık
V tipi 2,4 litre, 8 silindir ve dakikada 18.000 döngüyle 700 - 750 beygir güç
üretmektedir.
2008 sezonuna kadar her araba aynı motorla iki
yarış bitirmek durumundaydı. Ancak yeni yapılan kural değişiklikleriyle
birlikte her pilotun sezon boyunca toplamda 8 motor kullanma hakkı
bulunmaktadır ve değişiklik zamanları pilotların stratejilerine bırakılmıştır.
Hız (vites) kutusu 7 yarı otomatik hız konumundan oluşur. Sürücü bir hız
konumundan ötekine direksiyondaki düğmelere basarak geçer. Eskiden arabalar
daha zor kullanılırken şu anda az önce de söylediğimiz gibi düğmeye basılarak
ve gaza basılarak gidiliyor .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder